מאילו מזונות להמנע כדי להפחית מגרנות?

 

     מאת: שירי יום טוב 

להלן סוגי מזונות שעלולים לעורר מיגרנה ויש לשים לב אליהם:

 

1. קפאין. צריכה של מעל 200 מ"ג קפאין ביום מביאה לבעיות ספיגה, דפיקות לב מואצות, רעד וכאבי ראש. כאב הראש מתחיל בדרך כלל גם בטווח של 48-24 שעות מהפסקת הצריכה, כיוון שכיווץ כלי הדם במוח במהלך צריכת הקפאין מלווה בהרחבה חוזרת של כלי הדם ועלייה בזרימת הדם בעורקים.

 

נוסף על כך, משככי כאבים המכילים 50-30 מ"ג קפאין מביאים להתמכרות לקפאין ולעתים למיגרנות, כך שכדאי להתייעץ בנושא עם הרופא המטפל.

 

 

 2. אלכוהול. כאן לא מדובר בכאבי ראש הקשורים להנגאובר: אלכוהול בפני עצמו עלול להוות טריגר להתחלת מיגרנה אצל אנשים הרגישים למיגרנות, ובייחוד יין אדום. משקאות אלכוהוליים מכילים סולפיטים, היסטמין, פנילאתילאמין, תיראמין ופלבנואידים המעוררים מיגרנה, אך נמצא כי גם לאתנול בפני עצמו יש תפקיד במנגנון המיגרנה.

 

אין ודאות לגבי כמות האלכוהול הנדרשת כדי לעורר התקף מיגרנה, וגם אין המלצה להימנע לחלוטין מצריכת אלכוהול מאחר שצריכה מתונה של אלכוהול תורמת להגנה מפני מחלות לב.

 

3.  צום. הימנעות מאכילה לאורך שעות נמצאה כמעוררת מיגרנות על ידי הפרשת הורמונים ונוירוטרנסמיטורים המקושרים למצבי סטרס. סטרס גורם להפרשה של מתווכי דלקת מאזור יותרת הכליה ומעלה את רמת הדלקת בגוף. דלקת בעצבים סביב כלי הדם באזור הפנים והראש מעוררת כאבי ראש ומיגרנות.

 

מומלץ לסובלים ממיגרנה לאכול בצורה מסודרת, ארוחות קטנות ולעתים תכופות.

 

 4. מונוסודיום גלוטמט. חומר זה, אשר נמצא באבקות מרק למיניהן ורטבים שונים, מעורר מיגרנות ב-1.8% מהאוכלוסייה כאשר הוא נצרך בכמויות גדולות ועל בטן ריקה.

 

5.  גבינות שמנות ונקניקים מעובדים. חומרים אלו מכילים ניטריטים וניטרטים אשר עלולים לעורר מיגרנה באנשים הרגישים לכך. גם מזונות כמו שוקולד, בשרים מעובדים, חומרים משמרים וכדומה עלולים לגרום למיגרנות, לכן ההמלצה היא לנהל "יומן תזונה" שבו תוכלו לעקוב אחרי הופעת המיגרנה ולאתר את הקשר שלה למזון מסוים.

 

 

 

הפחתה כללית של כל המזונות החשודים בגרימת מיגרנה במקום בדיקה עצמית מעמיקה עלולה לגרום לחוסרים תזונתיים ולהפרעות בריאותיות נוספות.

 

 1. שותים הרבה. יש להקפיד על שתייה מספקת של מים במהלך היום, בייחוד בחודשי הקיץ. התייבשות גורמת לכיווץ כלי הדם ומפעילה קולטני כאב באזור הראש.

 

 2. מתייעצים עם רופא לגבי תרופות. שימוש ממושך במשככי כאבים לטיפול במיגרנה אינו מועיל בטווח הארוך ואף גורם לרעילות ולכאבי ראש חוזרים ונשנים. לכן, קיימת חשיבות להרחקת טריגרים תזונתיים, להפחתת סטרס ולטיפולים אלטרנטיביים לפני התחלת טיפול תרופתי.

 

 3. נרגעים. כאמור, סטרס מעורר דלקת הגורמת למיגרנה. מצאו זמן לנוח במהלך היום, הירשמו לחוג או למדו מדיטציה. כל שיטה שתסייע לכם להירגע ולשכוח מלחץ היום תפחית את תדירות המיגרנות.

 

5.  נוטלים מגנזיום וויטמין B2 .מחקרים מראים כי צריכת השניים במשך שלושה חודשים לפחות מפחיתה משמעותית את תדירות המיגרנות ואת צריכת משככי הכאבים.

 

6.  מנסים דיקור סיני. מחקרים רבים מוכיחים את היעילות שלדיקור סיני במניעת מיגרנות וכאבים.

 

1. התחילו לגלות מודעות לכמויות המלח שאתם מוסיפם למזון שלכם (סלטים, תבשילים, רטבים...) ונסו להפחית בהדרגה. בזמן הסעודה, כדאי לנסות לא להוסיף מלח מתוך הרגל. טעמו את המזון ואם יש צורך בכך, 

קבע עכשיו   

Thank You!

The form has been successfully sent.

נא למלא טלפון

נא למלא שם

שירי יום טוב 

דיאטנית קלינית

התאנה 4, כרמי הנדיב קרית מלאכי

טל': 052-8871391

פקס: 0774415106

מייל: shiri.yomtov@gmail.com

לתיאום פגישת היכרות ללא תשלום וללא התחייבות: