טיפים לפסח בריא

 

     מאת: שירי יום טוב 

1. ביום שלפני ליל הסדר, אל תשארו רעבים! הנטייה של הרבה אנשים לפני ארוחת החג לדלג על ארוחות, לצום, או להפחית ארוחות במטרה "למזער את הנזקים" של סעודת ליל הסדר. אם כן במקרה הזה ההיפך הוא הנכון: ההמלצה היא לאכול בין 3-4 ארוחות קטנות מאוזנות ומשביעות ביום שלפני ליל הסדר על מנת לא להגיע רעבים מידי לארוחת ערב חג. כי אז התוצאה בתוספת הברכות שמקדימות אותה (חרוסת, תירוש, מצה, ביצים...) היא צריכה קלורית מוגזמת של בין 2000 ל- 2500 קלוריות בארוחה אחת ובקלות (עלייה של כ- 300 גר' במשקל).

 

2. הצלחת של הברכות מכילה אלמנטים בריאים כמו: כרפס, ביצה, חזרת המכילים ויטמינים , אנטיאוקסידנטים וחלבונים. ולצידם מונחת המצה,החרוסת והתירוש שמכילים בין היתר שומן וסוכר. לכן ההמלצה היא לאכול את המנה הדרושה מהם במינון שהוא סביר : 1/4 מצה + 4 כוסיות קטנות של תירוש+ 1 כפית חרוסת , מספיקים כדי לקיים את המצווה.

 

3. במהלך הארוחה השתדלו לעשות הפוגות בין ביס לביס ולהניח את הסכו"ם על השולחן, לפתח שיחה עם הקרובים הסובבים אתכם ולהיות מודעים יותר לאופן האכילה שלכם, ולמהירות הלעיסות. תרגול זה באופן יומיומי יעזור לכם לשפר את הרגלי האכילה שלכם ולהגיע לשובע אמיתי עוד לפני שתספיקו לאכול יתר על המידה.

4. רצוי להמשיך לעסוק בכושר גם בחג ולמי שעדיין לא התחיל כדאי לנצל את ההזדמנות שמזג האויר נעים בחוץ ואביבי ולצאת למסלולים בטבע עם המשפחה או רכיבה על אופניים בפארק, 

 

 

5. נצלו את ההזדמנות שכבר ניקיתם את החמץ מארונות המטבח ומהמזווה והוצאתם את כל הקמח הלבן ומוצריו כמו: פסטה מקמח לבן, פתיתים, לחם לבן, בייגלה ועוד.. והחליטו שאחרי החג אתם מחליפים אותם ומתנסים במוצרים ביריאם ומזינים יותר כמו קמח חיטה מלאה, שיפון, פסטה מלאה, פתיתים מלאים, בייגלה מקמח מלא, קינואה, סוגים שונים של קטניות ועוד...שתועלתם הבריאותית מרחיקת לכת בכל הקשור לתפקוד מערכת העיכול, המערכת החיסונית וחיזוק הגוף והנפש.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קבע עכשיו   

Thank You!

The form has been successfully sent.

נא למלא טלפון

נא למלא שם

שירי יום טוב 

דיאטנית קלינית

התאנה 4, כרמי הנדיב קרית מלאכי

טל': 052-8871391

פקס: 0774415106

מייל: shiri.yomtov@gmail.com

לתיאום פגישת היכרות ללא תשלום וללא התחייבות: